Autor Wiadomość
Piotr-246
PostWysłany: Nie 13:32, 26 Cze 2022    Temat postu:

Inny temat: blokowiska.


Niestety powstają w Gliwicach nowe bloki, 7 piętrowe. PRL wraca, jakby inną drogą, i to mnie przeraża.

Ktoś powie: mieszkania takie budują, bo jest na to popyt.

Niestety w prostytucji też jest podaż i popyt. Ale nie znaczy, że to jest zdrowe.


W Gliwicach jedni obchodzą dożynki, inną chcą stawiać 100-metrowe bloki. Uśredniając to, stwierdzam, że Gliwice to ciekawe miasto, ale patologii nie brakuje. Śródmieście jest bardzo toksyczne pod względem hałasu, o czy wiele już pisałem. Wynika to z tłoczenia się ludzi na małym obszarze. Ciasnotę miejską generują niepohamowane interesy, o tym warto pamiętać.
Piotr-246
PostWysłany: Sob 16:38, 15 Sie 2020    Temat postu:

Mieszkamy w mieście, w którym jest fabryka samochodów, więc mamy tu lobby samochodowe.

Gdybyśmy mieli w Gliwicach fabrykę tramwajów, to mielibyśmy linie tramwajowe poprowadzone do każdej dzielnicy.

A gdybyśmy mieli fabrykę rowerów, to byłoby silne lobby rowerowe. To ostatnie jest trochę bardziej przychylne pieszym, bo wymaga ścieżek rowerowych, a zatem także bezpiecznych przejazdów, więc przy okazji dobrych przejść dla pieszych.


Może za dużo wymagam, bo obiektywizmu władzy. Władza nie jest od tego, aby lubić samochód, a nie lubić tramwaju.
Piotr-246
PostWysłany: Sob 14:12, 15 Sie 2020    Temat postu:

Linia tramwajowa od Strefy do Kopalni to same atrakcyjne miejsca Gliwic:

Kolejne przystanki to:

1. Strefa
2. Fabryka Opla
3. Tesco
4. Cmentarz Centralny
5. Sklepy Arena
6. Orlickiego
7. Centrum Onkologii
8. Palmiarnia
9. GCH (przystanek w tunelu)
10. Politechnika (Konarskiego)
11. Politechnika (Kaszubska)
12. Politechnika (Rondo Akademickie)
13. Arena Gliwice (hala widowiskowa)
14. (planowany nowy) Szpital w Ligocie Zabrskiej
16. Kopalnia Sośnica.

Przystanków może być więcej. Możliwe są też liczne odgałęzienia, bo poza centrum są większe możliwości dla tramwaju. Zresztą w dużej mierze musi być to linia bezkolizyjna. Przebieg poza jezdniami. Istniejące ulice przecina tylko pod kątem prostym.
Piotr-246
PostWysłany: Sob 14:03, 15 Sie 2020    Temat postu:

Gdyby w 2000 lub 2005 roku wybudowano linię tramwajową, łączącą Specjalną Strefę Ekonomiczną z istniejącymi osiedlami (lub przynajmniej z planowanymi osiedlami), nie byłoby tak dużego skandalu w 2009 roku. Po prostu łatwiej byłoby mieszkańcom przyjąć argumenty, że przedwojenna linia ma zbyt dużo minusów, które przesądzają o jej likwidacji. Wtedy nowa linia (do Strefy) stawiałaby samorząd w dobrym świetle, bez posądzania o szkodzeniu miastu.

Strefa to 45 nowoczesnych fabryk, jeśli nie więcej. Jakie argumenty, że tramwaj tam się nie opłaca?

Podobnie Kopalnia Sośnica, gdzie pracuje 4-5 tysięcy osób. Tam też tramwaj się nie opłaca?

W Strefie można rozważyć budowę zupełnie nowej zajezdni tramwajowej. Byłaby w tej części miasta zachodnia sieć tramwajowa. Tylko gliwicka, na gliwickich zasadach.

A do kopalni prowadziłaby wschodnia sieć tramwajowa.

Obie sieci można połączyć tunelem zbudowanym obok tunelu DTŚ.
Piotr-246
PostWysłany: Sob 13:50, 15 Sie 2020    Temat postu:

W 2009 roku zlikwidowano w Gliwicach ostatnią linię tramwajową. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie atmosfera olbrzymiego skandalu, ciągnącego się kilka lat. Trzykrotne próbowano odwołać Prezydenta Miasta, w tym dwukrotnie skutecznie doprowadzono do Referendum. Choć Prezydenta nie odwołano, łatwo wyobrazić sobie wrzawę, jaka była.

Trudno było zrozumieć jedno, dlaczego tramwaj w Gliwicach jest traktowany jak utopia, skoro w innym miastach dochodzą nowe linie?

Linia tramwajowa poprowadzona do dużej fabryki nie dziwiłaby nikogo. Jednak o budowie takiej linni nie mówiono publicznie wcale, albo prawie wcale. Przynajmniej ja nie pamiętam. Ani w roku 1998, ani potem.

I nie o to trzeba mieć żal, że Opel chce, aby jeździć Oplem, a nie tramwajem.

Przynajmniej, żeby uspokoić opinię publiczną należała się cała prawda.
Piotr-246
PostWysłany: Sob 10:47, 15 Sie 2020    Temat postu:

Z Wikipedii o niszczeniu komunikacji tramwajowej (hasło "tramwaj") :


"Do upadku ogromnej liczby systemów tramwajowych przyczyniła się firma General Motors wspólnie z niektórymi koncernami paliwowymi i produkującymi ogumienie. Korporacje te powołały do życia spółkę Narodowe Linie Miejskie (ang. National City Lines). Nieoficjalnym celem powołania spółki było wykupienie wszystkich linii tramwajowych w USA i zastąpienie ich autobusami, a przede wszystkim usunięcie alternatywy dla samochodów. Nie zawsze przejmowanie spółek tramwajowych było przeprowadzane zgodnie z prawem. W roku 1949 firmie General Motors udowodniono nielegalne działania monopolistyczne i ukarano grzywną w wysokości 5000 dolarów za każde przejęte przedsiębiorstwo, co było niewspółmiernie niską kwotą w stosunku do zniszczeń infrastruktury transportu publicznego. Doskonałe przygotowanie prawne owego „wrogiego przejęcia” spowodowało jednak, że „spisek antytramwajowy”, znany w historii jako wielki amerykański skandal tramwajowy, jako taki nie został udowodniony."
Piotr_
PostWysłany: Sob 18:35, 09 Sty 2016    Temat postu: Temat: Zależy mi na Gliwicach.

Temat: Zależy mi na Gliwicach.


Zależy mi na dialogu, który byłby na poziomie. Także na forach.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group