Autor Wiadomość
Piotr-246
PostWysłany: Śro 21:20, 08 Gru 2021    Temat postu:

Źródłem większości problemów śródmieścia Gliwic jest ciasna zabudowa przedwojenna. Nie przewidywano jeszcze takiej lawiny samochodów, ale nie wszystko jest trudnością niezawinioną. Piastowskie mury miejskie ewidentnie chciano ukryć, nie doceniano wartości historycznej i jej eksponowania. W przyszłości po zewnętrznej stronie murów mogły by tam być utworzone planty miejskie, podobne do krakowskich. Ciasnota różnych kamienic nie stanowiących szczególnej wartości estetycznej nie zasługuje na ich podtrzymywanie przez całe wieki. Duży blok na Gruszczyńskiego to w ogóle nieporozumienie, aby coś takiego budować przy samej starówce, jakby po to, aby wieża kościoła nie była jedyną wysoką budowlą w okolicy. To jest trend budowania czegoś na złość komuś.

Błędy ciągną się do współczesności. Nowy blok przy ul. Jasnogórskiej, gdzie latarnia uliczna prawie dotyka fasady. Przestrzeń dla pieszych mogła tu być poszerzona.

Budowa ścieżki rowerowej na Jana Pawła II i Nowym Świecie. Dobrze, że będzie ścieżka, ale szkoda, że kosztem szerokiego chodnika. Powinien nadal być szeroki.

Nieustanne parkowanie na chodnikach. Wjeżdżanie i wymuszanie na pieszych aby się odsunęli. Dotyczy to także ciężkich samochodów.
Piotr-246
PostWysłany: Śro 9:38, 08 Gru 2021    Temat postu:

Weszły w Polsce nowe przepisy o ochronie pieszych. Wiemy, że różnie to wygląda.

Kiedyś napisałem pismo do Prezydenta Miasta w sprawie budowy wysepek na różnych ulicach Gliwic, nie pominąłem sprawy kładek dla pieszych nad DK 88.

Przez te lata jedynie na Andersa i Toszeckiej dodano kilka wysp.

W Gliwicach jest wiele niebezpiecznych miejsc dla pieszych i nie zawsze chodzi o ruchliwe ulice:


ul. Stalmacha - tu jest brama z wąskim chodnikiem. Niedawno ktoś o mało co mnie nie potrącił.

al. Przyjaźni - śmierć na alei pieszo-rowerowej po potrąceniu przez śmieciarkę. To jest większe wyzwanie dla urbanistów, ale trzeba szukać rozwiązań, aby takie miejsca gdzie cofa śmieciarka oddzielać od ruchu pieszych.

ul. Gruszczyńskiego - tu jest wąski chodnik spowodowany obecnością wysokiego bloku.

ul. Górnych Wałów - odcinek od zameczku do targu - wąski chodnik blisko jezdni

ul. Dolnych Wałów - na kilku odcinkach wąski chodnik blisko jezdni.

--------------------------------------------------

O wszystkim trzeba pisać publicznie, bo to co dzieje się ukryciu, nie jest żadnym naciskiem na władze. Dotyczy to wielu spraw.
Piotr_
PostWysłany: Śro 19:48, 13 Maj 2015    Temat postu:

Skrzyżowanie Wybrzeża Armii Krajowej i Marii Konopnickiej:

- brak przejścia przez Wybrzeże Armii Krajowej, przechodzi się przez trawnik.
Piotr_
PostWysłany: Sob 16:48, 02 Maj 2015    Temat postu:

Czynnikiem, który może mieć wpływ na bezpieczeństwo pieszych, jest gęstość zaludnienia oraz intensywność zabudowy osiedli i dzielnic. W niektórych miastach zaniechano lub ograniczono zabudowę, w danych dzielnicach.

W śródmieściu Gliwic zabudowa jest gęsta, chodniki stosunkowo wąskie, parkuje bardzo dużo samochodów. Pomimo tego, powstały w ostatnich latach nowe budynki i nadal powstają.

Brak miejsca na parkowanie samochodów oznacza parkowanie ich coraz bliżej przejść dla pieszych, co ogranicza widoczność. Dodatkowo utrudna się chodzenie pieszym po chodniku.

Jakąś politykę dotyczącą gęstości trzeba prowadzić i informować o tym mieszkańców. Bez tego będzie tłok, problemy z parkowaniem i wypadki.
Piotr_
PostWysłany: Sob 16:39, 02 Maj 2015    Temat postu:

Inne słowa kluczowe: "Piesi w Gliwicach"


Wracając do Śródmieścia, trzeba powiedzieć kilka słów o starówce. Tutaj, po wprowadzeniu nowych nawierzchni, zlikwidowano chodniki. Ruch pieszych i samochodów nie jest rozgraniczony tak, jak dawniej. Na ul. Średniej chodnika wcześniej nie było.

Skrzyżowanie Wybrzeża Armii Krajowej i H. Sienkiewicza - niepozorne przejście dla pieszych, jednak niekiedy przejście bywa trudne, z powodu zatorów. Dodatkowo, widoczność utrudniają zaparkowane samochody.

Ul. Bohaterów Getta Warszawskiego w rejonie pl. Piastów - tutaj częstym problemem jest przebieganie pieszych do autobusu, poza przejściem, więc często przy czerwonym świetle dla pieszych. Jezdnia bardzo szeroka.

Przejście przez ul. Mitręgi na skrzyżowaniu z Jagiellońską - mała widoczność sytuacji na skrzyżowaniu z powodu zabudowy.

Przejście przez ul. Gruszczyńskiego przy pl. m. J. Piłsudskiego - mała widoczność z powodu przebiegu ulicy Gruszczyńskiego przez bramę wjazdową.
Piotr_
PostWysłany: Sob 13:03, 02 Maj 2015    Temat postu:

Inne słowa kluczowe: "Piesi Gliwice" "Piesze Gliwice"


SYTUACJA PIESZYCH POZA ŚRÓDMIEŚCIEM:


Ulica Andersa: Na kilku przejściach pieszy przechodzi przez jezdnię na zbyt długim odcinku, brak wysp.

Ulica Jagiellońska: Przejście na zbyt długim odcinku w rejonie skrzyżowania z ul. św. Katarzyny.

DK88: Kładki dla pieszych potrzebne w rejonie cmentarza przy ul. św. Wojciecha i w rejonie ul. Ligockiej.

Ulica Daszyńskiego: Na kilku przejściach pieszy przechodzi przez jezdnię na zbyt długim odcinku, brak wysp.

Ulica Chorzowska: Na kilku przejściach pieszy przechodzi przez jezdnię na zbyt długim odcinku, brak wysp.

Ulica Pszczyńska: Tutaj większość przejść posiada sygnalizację świetlną. Są jednak wyjątki i na te wyjątki trzeba zwracać uwagę.

Ulica Toszecka: Na długim odcinku wyłączono środkowy pas ruchu, co ułatwia przejście.
Piotr_
PostWysłany: Sob 12:53, 02 Maj 2015    Temat postu: "Gliwice dla pieszych"

"Gliwice dla pieszych" to pomysł inicjatywy (strony internetowej), który zasygnalizowałem kiedyś na Facebooku.
Na razie działam tutaj.

GLIWICE ŚRÓDMIEŚCIE:


Ulica Zwycięstwa: Większość przejść nie ma sygnalizacji świetlnej. Pieszy przechodzi przez jezdnię na zbyt długim odcinku.

Ulica Dworcowa: Na kilku przejściach przechodzi się przez dwa pasy ruchu. W rejonie skrzyżowania z ul Dolnych Wałów przez trzy pasy ruchu (brak sygnalizacji).

Ulica Powstańców Warszawy. Słaba widoczność z powodu samochodów zaparkowaych przy krawędzi jezdni. Pieszy przechodzi przez jezdnię na zbyt długim odcinku.

Ulica Jasnogórska: Pieszy przechodzi przez jezdnię na zbyt długim odcinku.

Ulica Kościuszki: Na kilku przejściach pieszy przechodzi przez jezdnię na zbyt długim odcinku, brak wyspy.

Ulica Czestochowska: Przejścia przez trzy pasy ruchu.

Ulica Wrocławska: Przejścia przez trzy pasy ruchu.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group